MIL HASHIM STORY / SITEMAP

Jaga Dia Untukku - Siti Nurhaliza


Mahu ku bersama
Mahu ku ke sana diriku tak disini lagi
Waktu tak bicara
Lama terasa seakan terhenti mengiringiku

Tenanglah duhai jiwa 
Tebarlah tulus doa 
Ku kepadanya saatku tiada

(Korus)
Tuhan Jaga dia untukku
Kala ku masih jauh
Bagai menghitung resah berkepingan berderaian

Tuhan Jaga dia untukku 
Selamanya ku ada
Mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi dia

Terbangkan diriku
Bersayap seribu biar detik menjadi laju
Langit pun mendengar
Jadi penawar mengusir debar jatuh ke dasar

Tenanglah duhai jiwa
Tebarkan tulus doa 
Ku kepadanya saatku tiada

(Korus)
Tuhan jaga dia untukku
Kala ku masih jauh 
Bagai menghitung resah berkepingan berderaian

Tuhan Jaga dia untukku 
Selamanya ku ada
Mencipta syurga bersama
Menyayangi mendampingi

Mungkinkah ini menguatkan kita
Lambang cinta ku dan dia
(Ulang Korus)
# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

VIDEO : AMAZING

# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

SAHABAT


# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

RM10 PUN BOLEH BUAT DUIT...


TOOGLEADS ada 5 jenis bonus....BERIKLAN SAMBIL JANA PENDAPATAN.

1)BONUS TANPA MENAJA [TUNGGU DGN PENUH KESABARAN]
Join RM10 ~ BERPOTENSI DPT RM1,967.40
Join RM40 ~ BERPOTENSI DPT RM7,869.90
2) BONUS SPONSOR [56% Tertinggi dr program2 lain]
bonus yang anda dapat bila anda menaja ahli baru
matawang: RM (RINGGIT MALAYSIA)
Join 40 taja 40 dpt 22.40
Join 40 taja 10 dpt 5.60
Join 10 taja 40 dpt 22.40
Join 10 taja 10 dpt 5.60
3) BONUS MATRIKS GROUP (3 X 10Level) 2 % PER PERSON - BONUS YG ANDA DAPAT MELALUI SISTEM MATRIK SYARIKAT.
RM 10 - RM 0.20
RM 40 - RM 0.80
4) BONUS UNILEVEL 1 %
RM 10 - RM 0.10
RM 40 - RM 0.40
5) BONUS POOL 
20% DARI TOTAL BONUS PENDAPATAN AKAN DI SIMPAN DI R- WALLET. R - WALLET CUKUP RM 50 JE TERUS MELAYAKKAN AHLI TERIMA 1 TABUNG KEUNTUNGAN SYARIKAT (BONUS POOL)
SETIAP KALI DOWNLINE TERIMA TABUNG KEUNTUNGAN, ANDA AKAN TERIMA RM 5.
SUSUNAN DOWNLINE BAGI TABUNG KEUNTUNGAN AKAN MENGGUNAKAN FORCED MATRIX 2X20 LEVEL
========================
SATU SISTEM YG BGITU MUDAH TETAPI AMAT TELITI...
Limpahan bonus melalui sistem matrik begitu menguntungkan ahli2...bayangkan jika company memperkembangan biz dan masuk pasaran asia tenggara ahli2 terawal akan merasai limpahan bonus dari rakan2 ahli dari negara seberang.
DENGAN RM 10 ANDA BERPELUANG UTK JADI JUTAWAN PENGIKLANAN ONLINE www.toogleads.com/web/impianone
Utk info,pm atau whatsapp 0105277581.
***POTENSI = maksudnya anggaran.... bermakna jika duduk saja tak nak buat apa2 masih ada potensi utk dpt bonus pasif (bonus goyang kaki). Company target boleh bayar smpai RM1,970.40 bagi 1 tapak.. kalau 4 tapak bermakna hingga RM7k+. TAPI JANGAN LUPA X DE HAD MASA YG DI TETAPKAN.. Ini kerana yg duduk goyang kaki ni akan dpt bonus pasif kerana bantuan ahli lain sekiranya terjadi tempias... iaitu ahli2 lain promote dan akan dpt penyewa2 tapak yg baru... bila ramai yg promote dan dpt bawa masuk ahli2 baru so nama ahli2 baru yg masuk ke sistem akan jadi melimpah... apabila melimpah sistem akan turunkan pd ahli2 lain termasuk yg tidak buat apa2... sbb itu lah terjadi nya bonus pasif... dan sbb itu juga la takde had masa yg di tetapkan kerana kami sndiri tak leh agak bila masa sistem dpt turunkan ahli2 baru ni pd ahli yg duduk goyang kaki.. kami hanya fokus promote je ari2... susunan ahli2 utk bonus pasif sistem yg buat..
# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

7 SEBAB PERLU KAYA DAN BERJAYA

1. Bila Ibubapa anda masih belum MAMPU menunaikan Rukun Islam ke-5 iaitu Menunaikan Haji, siapakah yang akan membantu menunaikan hajat & impian mereka?
Tergamakkah kita berkata,"aku pun tak ade duit"
️2. Bila Ibubapa anda perlukan duit untuk meneruskan sisa2 kehidupan mereka, untuk makan sesuap nasi, seteguk air, siapa yang akan menanggung mereka?
Tergamakkah kita berkata,"aku pun tak cukup makan."
️3. Bila Ibubapa anda sakit, siapa yang akan uruskan bil2 klinik, hospital & kos perubatan mereka? Adakah kita hanya perlu pejamkan mata dan pekakkan telinga? Mereka tidak pernah meminta2 dari kita kerana mereka sangat memahami keadaan kita tetapi kita memahami kah keadaan mereka.
Tergamakkah kita berkata,"aku ada banyak hutang nak kena bayar bulan ni."
️4. Bila Ibubapa anda bersedih kesunyian, tiada anak2 datang menjenguk...siapa yang akan pulang menjenguk mereka sedangkan anda asyik sibuk memberi alasan "SIBUK". Kesunyian ibubapa kita dapatkah kita rasai? Mereka hanya perlukan kita beberapa ketika sahaja sebab mereka sudah merasai tak lama lagi mereka akan berhijrah ke alam kubur yang jauh lebih sunyi.
Tergamakkah kita berkata,"aku bukan tak nak balik tapi tak dapat cuti."
️5. Bila Ibubapa anda ditaqdirkan meninggal dunia, siapakah yang berada disisinya dan menguruskan jenazahnya? Perhatikan wajah ibu/bapa kita buat kali terakhir sebelum kain kapan menutup wajah mereka adakah wajahnya berada dalam keceriaan atau kesedihan.
Tergamakkah kita berkata,"aku bukan tak nak balik tengok mak/bapak aku masa dia sakit tempohari tapi masa tu aku tengah sibuk sangat."
️6. Bila Ibubapa anda sudah tidak mampu menguruskan diri mereka akibat keuzuran, mampukah anda uruskan? Ibubapa kita tidak pernah mengeluh ketika mereka membesarkan kita. Mereka akan lakukan yang terbaik untuk memastikan kita mendapat yang terbaik. Biarpun mereka terpaksa berkorban, bertungkus-lumus, bergolok-bergadai tetapi bila tiba giliran kita dapatkah kita lakukan apa yang seharu
snya kita lakukan demi SEORANG ibu/ayah? Benarlah, ibu/bapa boleh menjaga 10 orang anak tetapi 10 orang anak belum pasti boleh menjaga seorang ibu/ayah.
Tergamakkah kita berkata,"aku sibuk, biarlah adik-beradik aku yang lain uruskan."
️7. Bila Ibubapa anda meminta duit untuk membeli sesuatu yang mereka hajatkan, bolehkah anda berikan tanpa sebarang alasan?Ketahuilah....walau apapun kita lakukan untuk ibubapa kita, kita masih belum mampu membalas jasa mereka kerana setitik air susu ibu...setitik keringat ayah....apakah nilainya pada kita?Lupakah kita bagaimana ibubapa kita membesarkan kita? Boleh kita bayangkan bersama2?....Sedarlah saudara/saudari berkhidmatlah untuk kedua ibubapa kita sementara mereka masih hidup....sedarlah berapa hari lagi kita dapat melihat dan bersama ibubapa kita kerana pengorbanan mereka sangat sangat besar pada kita...
Buktikan!!! Biarpun 100 orang, 1,000 orang, 10,000 orang nak tengok kita gagal TETAPI ada 2 ORANG YANG BENAR2 NAK TENGOK KITA BERJAYA IAITU IBUBAPA KITA. Tunjukkanlah kejayaan sebelum mereka menghembuskan nafas dan menutup mata. Buktikan pada mereka bahawa zuriat yang mereka lahirkan ini adalah zuriat yang sangat HEBAT! MAKA MARILAH KITA MENILAI DIRI SENDIRI....
Al-Fatihah utk rasulullah dan para sahabat baginda, untuk kedua ibubapa kita, untuk diri kita, isteri kita dan anak-anak kita moga Allah merahmati mereka dan kita semua. Amiin Ya Rabbal A'lamin.
Sebarkan mesej bermanfaat ini...


# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

iniblogke 600 bloglist

klik banner untuk join

#15 blog bertuah (random.org) akan dipilih untuk dimasukkan kedalam bloglist (Disember 2014 - Mac 2015)
# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

Jiwa tenang jika pandai kawal emosi



SEMUA orang berdepan tekanan (stress) tetapi yang membezakannya ialah berapa kerap kita mengalami situasi itu dan tahap tekanan yang dihadapi. Ada yang berdepan tekanan dengan tenang, tidak kurang yang tidak mampu menghadapi tekanan.
Jiwa tenang adalah anugerah daripada Allah SWT berkat sabar dilalui hamba-Nya. Namun, tidak semua mempunyai kesabaran yang tinggi. 
Firman Allah SWT yang bermaksud: "Wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada tuhan kamu dalam keadaan kamu reda dan kamu diredai. Maka masuklah dalam golongan hamba-Ku dan masuklah syurga-Ku." (Surah al-Fajr, ayat 27-30)
Surah ini wajar dijadikan asas untuk memiliki jiwa tenang dan bagi yang memiliki jiwa yang tenang akan dipanggil dengan penuh penghormatan oleh Allah SWT untuk memasuki syurga-Nya. Adakah kita antara mereka yang memiliki jiwa yang tenang?
Tekanan terbahagi dua
Tekanan terbahagi kepada dua iaitu tekanan dalaman dan luaran. Kebanyakan kita mengalami tekanan dalaman kerana memikirkan sesuatu perkara itu dengan berlebihan. Pada hal masalah kita tidaklah sebesar mana. Ini namanya risau tidak bertempat.
Bukan sahaja perempuan, lelaki juga banyak yang mengalami tekanan. Apabila dilanda tekanan, ia bukan saja membuatkan kita rasa berdebar-debar, jantung berdenyut laju, malah otot dan badan akan turut sakit. Banyak ciri-ciri yang boleh kita lihat apabila seseorang itu tertekan antaranya cepat berpeluh, bercakap dengan terketar-ketar, tangan dan kaki menjadi sejuk serta pelbagai lagi.
Tekanan luaran lebih kepada faktor persekitaran. Apabila kita beralih persekitaran atau suasana, tekanan dialami akan hilang. Panduannya mudah, jangan terlalu ambil pusing dengan cakap-cakap orang, kerana manusia memang suka mencari dan mencipta salah orang lain.
Jangan kita bazirkan masa memikirkan hal tidak penting. Tanpa sedar, ada kala kita sendiri yang mencipta tekanan kepada diri. Bagaimanapun, jika kita tidak pernah mengalami tekanan, itu tidak normal kerana tekanan adalah lumrah kepada manusia.
Kita akan mengalami sakit, menempuhi pelbagai masalah kerana itulah kehidupan. Memang Allah susunkan begitu supaya ada keseimbangan. Nabi SAW membimbing kita untuk memiliki jiwa yang tenang dan berakhlak walaupun berdepan pelbagai ujian hidup.
Seseorang yang memiliki jiwa tenang boleh dilihat dalam caranya meniti kehidupan sehari-hari. Walaupun kita ada kekurangan, jangan cepat mengalah kerana itulah proses untuk mencapai jiwa tenang. Jatuh bangun perkara biasa, jatuh tersungkur sudah tentu. Memang payah untuk melaluinya kerana jiwa kita tidak tenang.
Ambil semangat daripada kisah orang
Ada kala kita perlu mengetahui kisah mereka yang pernah berdepan ujian yang perit supaya dapat mengambil semangat daripada mereka untuk membina keyakinan serta memperkuat pertahanan diri seterusnya kekal positif.
Putus asa adalah perkara biasa bagi manusia tetapi kita boleh mengatasinya dengan meneladani jiwa yang ada pada Rasulullah SAW yang memiliki jiwa tenang.
Tip mudah yang boleh dilakukan apabila berdepan ujian ialah bertenang dengan menarik nafas. Keadaan diri yang tenang membolehkan otak berfungsi dengan baik dan kita mampu berfikir secara rasional untuk mendepani situasi itu.
Akhlak terbaik dalam dunia dan menjadi akhlak ahli syurga iaitu memaafkan orang yang menzalimi, menyambung silaturahim dan memberi kepada orang yang kedekut dengan kita.
Antara ciri yang menggambarkan jiwa tenang ialah memiliki hati yang boleh merasa seolah-olah nampak Allah SWT dengan segala keindahan-Nya, membuatkan kita sabar dengan segala ujian. Orang yang memperoleh hati sebegini tidak cepat melatah dalam hidupnya.
Kita harus sabar untuk mengharapkan reda Allah SWT. Orang yang jiwanya tenang, hatinya sentiasa tenang. Andai jatuh berulang kali, masih boleh bangun untuk meneruskan kehidupan. Justeru, belajarlah mengawal emosi.
# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

Soleh.Net iPhone6 Challenge

ASSALAMUALAIKUM !

SALAM SEJAHTERA !

SOLEH.NET MENGANJURKAN "CABARAN IPHONE6 SOLEH.NET"

NAK IKUTI ATAU JOIN KLIK LINK "Soleh.Net iPhone6 Challenge"

GOOD LUCK TO ALL !



# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

PENCIL.MY : MY LEAD


DALAM 5 BULAN DAH JADI MANAGER...

NAK TAHU PM SAYA : FACEBOOK
MY UPLINE : FACEBOOK

# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

BIAR BETUL... TIDAK BERHATI PERUT BETUL...

Just for sharing.

Macam-macam.

JM prints screen dari sebuah sumber

Sangguh diperlukan begini.

Kalau kawan-kawan nampak perkara dibawah berlaku apa reaksi kawan-kawan ?


# bizusahawanMVM
‪#‎impianone‬
Backlink - OhDunia.myBlogged.my Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! My Ping in TotalPing.comThe Best Free Automatic Backlink FECEBLOG 4UISERIBU KAWAN backlink seo ping Visit THAT JMBELOG at Ping.sg

ADVERTISEMENT